Geen categorie

Dieet update #5: Hoe gaat het nu?

Meerdere malen heb ik blogposts geschreven over diëten en afvallen. Na de laatste update is er bijna een jaar verstreken. Hier kan je mijn vorige update vinden.

Eten

Na een ‘mislukte’ nieuwe baan was ik helaas weer een aantal kilo aangekomen. Ik voelde me zo ongelukkig op mijn werk dat ik weer enorm aan het emotie-eten was. Dit is zo’n enorme valkuil voor mij. In januari stond ik op de weegschaal en schrok ik behoorlijk. Ik was al weer bijna 85(!!) kg. Gelukkig had ik die ‘kerst’ kilo’s er zo weer af en schommelde ik weer rond de 83. Toch maakte dit gewicht mij niet heel gelukkig en kon ik vooral aan mijn taille zien dat ik weer wat zwaarder was. Een tijd lang lukte het me prima om op gewicht te blijven, maar het afvallen wilde maar niet lukken.

Tot ik in mei besloot; NU IS HET GENOEG. Ik had vorige jaar zo gestreden om de kilo’s, om ze daarna weer doodleuk aan te komen? Ik dacht het niet. Sinds die tijd ben ik weer heel bewust bezig met eten en gezond leven. Dit deed ik vooral met de Bodieboost methode. Dit heb ik ongeveer tot eind juli gedaan en kwam op een gewicht van iets boven de 80. Toch kon ik niet helemaal lekker een balans vinden en vond dat het erg langzaam ging. Ik besloot dat ik mijn normale lunches (brood) zou vervangen met eiwitrepen en heel veel groenten. Zo gezegd zo gedaan. Sinds die tijd gaat het al een stuk beter en op deze manier bespaar je op de lunch een hele hoop calorieën.

Nadat ik MyFitnessPall ben gaan gebruiken en al mijn calorieën track op mijn telefoon gaat het allemaal nog een stuk beter. Deze app kan ik weer koppelen aan mijn activity tracker waardoor ik precies kan meten hoe veel calorieën ik kan nemen.

Hiernaast ben ik ook nog een stuk creatiever geworden in het bereiden van mijn maaltijden. Ik let de laatste tijd enorm op wat ik allemaal over heb, omdat ik zo min mogelijk wil verspillen.

Dus..

Als jullie behoefte hebben aan snelle, gezonde recepten, roep dan maar even.

20375696_1374429922606644_2925968964959233563_n

Naast het gezonde eten, heb ik ook het doel om minder vlees te eten. Dit gaat me tot nu toe aardig goed af!

Sporten

Nadat ik nogal gemotiveerd ben om veel stappen te zetten (want meer stappen is meer eten en FOOD IS LIFE!), sport ik ook nog altijd minimaal 3 keer per week. Waar ik in het begin eigenlijk alleen maar op de fitnessvloer te vinden was, hou ik nu enorm van groepslessen. Ik doe vaak Bodypump, Bodyattack en Crossbox (Crossfit onder een andere naam). Soms wissel ik dat af met gewoon fitness. Dit gaat dus nog steeds ontzettend goed. Wie had dat gedacht? Ik sport inmiddels al ruim een jaar 3 keer in de week (uitzonderingen daar gelaten).

Gewicht

This is the moment you’ve all been waiting for -Drumroll-. Wat weeg ik nu? Vanmorgen toen ik op de weegschaal stond was dit 78,6kg. Nee, het gaat niet super snel. Nee, dat vind ik niet heel erg. Ik voel me goed, gezond en ik ben heel bewust bezig met wat ik in mijn mond stop.

Doelen

Over 2,5 maand is het al zo ver: onze trouwdag! Over 1,5 maand gaat mijn jurk nog ingenomen worden. Mijn doel is om dan rond de 75kg te wegen. Dat is dus nog 3,5kg in 1,5 maand tijd. Dit moet te doen zijn!

 

Advertenties

2 gedachten over “Dieet update #5: Hoe gaat het nu?

  1. Wauw! Ik duim met je mee zodat je jouw doel bereik voor je trouw dag. (Leuk dat je gaat trouwen, proficiat!) 🎉👏🏻
    Ik vond je blog voor de rest super om te lezen. & misschien gaat het allemaal niet zo snel, dat is wel het gezondste. Zo past je lichaam geleidelijk aan. Het is niet gezond om ineens vele kilo’s snel af te vallen.
    Maar hé! Jij bent kei goed bezig seg. Ik hoop het zelf ook eens een keertje zo goed vol te houden. 🙂

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s