Afvallen

Cambridge dieet: 6 weken update + before & during foto’s

Twee weken geleden kon je lezen hoe ik (bijna) tien kilo afviel met het Cambridge dieet. Ik wil jullie nu graag een update geven over hoe het nu gaat en of ik nog meer gewicht kwijt ben geraakt. Voor het eerste artikel kan je hier klikken.

DSC_0392.JPG

Zoals ik jullie in mijn vorige post vertelde heb ik na 4 weken alleen maar maaltijdvervangers gegeten te hebben een tussenweek ingelast. Dit houdt in dat ik naast de drie vervangers ook ’s avonds een lichte maaltijd van 300 calorieën kon eten. Omdat ik zo bang was om aan te komen én omdat ik gewoon echt geen trek meer had heb ik geen drie maar twee Cambridge producten op een dag genomen.

Dag 1:

IMG_5206[1].JPG

Op de eerste dag at ik een salade van veldsla, komkommer, tomaat, rucola, kipgehakt, ui, knoflook en een schepje cottage cheese. Daarnaast at ik een gekookt eitje. Ik heb eerst de kipgehakt samen met het knoflook teentje en het uitje gebakken en die aan de salade toegevoegd. Zo was de salade lauw-warm.

Wow wat was dit heerlijk. Het recept is sowieso heel lekker, maar om weer iets ‘echts’ te mogen eten was echt fantastisch lekker.

Dag 2:

IMG_5214[1]

Op dag twee at ik een ‘scrambled omelet’ gemaakt (let’s face it, hij was gewoon mislukt) van twee eitjes, een heel klein schepje tonijn, knoflook, ui spinazie en tomaatjes. Daar bovenop heb ik wat rucola gedaan en wat losse plakjes komkommer en cherrytomaten.

Dit was ook echt smullen voor mij, zo lekker!

Dag 3:

IMG_5216[1]

Ik maakt courgette soep van twee courgetten, een teen knoflook, een uitje en twee zoutarme bouillon blokjes. Ik topte het af met gekookte kip reepjes en een schepje cottage cheese.

Ik ben altijd al verzot geweest op courgette soep. Hij smaakte dan ook weer heerlijk.

Dag 4:

IMG_5226[1]

Asperges! Wat had ik hier veel zin in zeg. Het staat eigenlijk niet in de lijst met groenten die je mag eten maar volgens mijn consulente kon het niet echt heel veel kwaad. Ik grilde deze verse groene asperges en at het met twee gekookte eitjes en was ham. Officieel zijn dit te veel eiwitten maar ik had er zo’n zin in.

Dag 5:

Op de 5e dag was ik jarig en ben ik wezen lunchen met mijn vrienden. Ik koos de salade met geitenkaas. Zonder brood en zonder croutons, met de saus apart. Geitenkaas is eigenlijk een no go, maar het leek me alsnog een aardig bewuste keuze. Die avond had ik allemaal lekkere gezonde en verantwoorde hapjes voor mezelf gemaakt, maar zwichtte toch voor wat chips. Ik heb het verder wel alcoholvrij en frisdrankvrij gehouden.

Dag 6:

DSC_0390.JPG

Dag 6 liep qua voeding helemaal in de soep. Ik vierde overdag mijn verjaardag voor mijn schoonfamilie en ’s avonds kwamen er nog wat vrienden en familie langs. ’s Middags had ik me al tegoed gedaan aan chocoladepinda’s maar ’s avonds waren echt alle remmen los. Ik heb een stuk slagroomtaart echt letterlijk naar binnen geschoven en kon daarna niet meer stoppen met eten. Chips, pretzels en toastjes (you name it, I ate it). Door dit voorval heb ik daarom besloten mijn tussen week een dag in te korten en zondag weer direct aan de shakes te gaan.

Wel kreeg ik ontzettend lieve en leuke cadeaus van mijn vrienden en familie. Zo kreeg ik het Killerbody boek van Fajah Lourens, het tijdschrift ‘gezond’ en twee hele leuke soepkommen van mijn beste vriendin. Om mijn gezonde levensstijl na Cambridge voort te zetten.

 

Toen ik die zondag op de weegschaal ging staan schrok ik me echt rot. 79.4! Ik had er dus een dikke kilo weer aan gegeten. Zo zonde…

Ook die dinsdag had ik weer een complete off-day. Ik heb de pindakaas pot geplunderd, augurken, ei, vleeswaren en wortels gegeten. OEPS! Hoe moest ik weer uit deze negatieve spiraal komen? Ook was ik deze dagen zo gefocust op de weegschaal. Ik ging er het liefst elke dag wel 10 keer op staan, om vervolgens wel te kunnen janken van frustratie.

Nadat ik donderdag bij de consulente was geweest is de knop weer compleet om. Ik heb mijn vriend gezegd dat hij de weegschaal weg moet halen en ik ben me weer gaan concentreren op het trotse gevoel dat het mij geeft als ik een dag weer goed ben doorgekomen. Ik merk nu (vooral aan mijn slechte adem, haha) dat ik weer terug in ketose (vetverbranding) zit.

Om mezelf nog meer te motiveren heb ik even twee foto’s naast elkaar gezet. Start VS na 5,5 week.

IMG_5292[1].JPG

Let alsjeblieft maar even niet op de mooie onderbroek. Ik dacht: het is hetzelfde als wanneer je me in bikini ziet, toch?

Op deze foto’s kan je goed zien dat ik toch daadwerkelijk een hele hoop kilo’s kwijt ben. Je kan het zo goed zien aan mijn postuur. Dat maakt me trots!

Maar dan nu: Het moment waar iedereen op zat te wachten (ik zelf ook, want ik type dit verhaal op zondagavond en ik ga pas maandag wegen). Hoe veel kilo weeg ik, na deze twee weken van vallen en weer opstaan?

76.8! Dit had ik echt niet verwacht. Uiteindelijk is het ‘maar’ 1.4 KG in twee weken, maar ik ging er eigenlijk van uit dat ik alsnog rond de 78 zou wegen. In totaal ben ik nu dus met Cambridge 11 KG kwijt in 6 weken. Als je er van uitgaat dat ik op mijn zwaarst wel 92 KG heb gewogen ben ik dus in totaal al 15 KG afgevallen. Ik ben blij!

O ja, voor ik het vergeet. Ik heb geshopt (correctie: VEEEEL GESHOPT). En guess what? Ik zit nu in maat 40/M. Dat is een maat die ik echt al erg lang niet meer heb gedragen. Wat een goed gevoel geeft me dat. Weer iets waar ik me aan vast klamp als ik het even niet meer zie zitten.

Qua gevoelens gaat het nog wel met ups & downs. Ik merk dat ik in een enorme energie dip kom aan het einde van de dag. Dit maakt het er niet veel makkelijker op. Op die momenten ben ik dan ook echt niet vooruit te branden. Niet omdat ik niet wil, maar omdat ik het gevoel heb dat mijn lichaam aan het opraken is. Ik ga dit niet volhouden tot mijn streefgewicht. Daarom heb ik een nieuw doel voor mezelf gezet: 75 KG. Dit hoop ik bereikt te hebben in nog eens twee weken.

Over twee weken komt er weer een update, so stay tuned!

 

 

 

Advertenties

6 gedachten over “Cambridge dieet: 6 weken update + before & during foto’s

  1. Ook ik heb 2 jaar geleden het Cambridge 500 dieet gedaan en ben er nog elke dag blij mee. Ruim 15 kilo afgevallen en ben nog altijd stabiel. Ik probeer echt 70 kilo te blijven en dat lukt Super. Tuurlijk wel eens dat het wat meer is maar dan weer letten op de voeding en dan zit ik daar zo weer op. Heel veel succes en het gaat je zeker lukken! Je bent al super goed bezig!!

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s